Paulina Broma: “#liczniksłów”

 

Paulina Broma  (Wydział Sztuk Pięknych UMK)

Tytuł: #liczniksłów 

Technika: e-kampania: grafika, zdjęcia, zdjęcie billboardu Galerii Rusz w Toruniu ul. Szosa Chełmińska 37 (wykorzystane dzięki uprzejmości artystów), pdf do samodzielnego wydrukowania: plakat oraz karta pracy dla najmłodszych odbiorców e-kampanii

 

E-kampania skupia się na graficznym przedstawieniu znaku # [hashtag] jako sposobie liczenia, wyliczania, odliczania. # zostaje zwielokrotniony, podwojony # tworzy wzór przypominający rodzaj liczenia na ścianie, „więziennego kalendarza”. Hashtag służy do oznaczania (tagowania) słów, haseł, podmiotów na portalach społecznościowych jak Instagram, Twitter, Pinterest, Facebook. # grupuje te treści, dzięki czemu łatwiej je odnaleźć w Internecie. W obecnych czasach hashtagu używają osoby prywatne, publiczne, instytucje, firmy. Symbol staje się także częścią kampanii społecznych, reklamowych, wyborczych. Codziennie jesteśmy atakowani nowymi treściami, niekoniecznie pożądanymi i sami tą treść przesyłamy.

 

e-Kampania stawia pytania (#?)

Czy hashtagi ułatwiają, czy utrudniają komunikację?

W Internecie jesteśmy wolni czy algorytmy zamykają nas w tzw. „bańce informacyjnej” – kręgu, w którym istnieje tylko jeden sposób myślenia?

Ile razy dziennie używamy znaku #?

Spamujemy czy tagujemy?

 

e-kampania dostępna w maju 2020 na www.facebook.com/Projekt-ściana

 

 

 

PLAKAT

KARTA PRACY

 

 

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ

 

Share
wróć