Paulina Broma: “#liczniksłów”Paulina Broma: “#numberjacks”
Paulina Broma (Wydział Sztuk Pięknych UMK)
Tytuł: #liczniksłów
Technika: e-kampania: grafika, zdjęcia, zdjęcie billboardu Galerii Rusz w Toruniu ul. Szosa Chełmińska 37 (wykorzystane dzięki uprzejmości artystów), pdf do samodzielnego wydrukowania: plakat oraz karta pracy dla najmłodszych odbiorców e-kampanii
E-kampania skupia się na graficznym przedstawieniu znaku # [hashtag] jako sposobie liczenia, wyliczania, odliczania. # zostaje zwielokrotniony, podwojony # tworzy wzór przypominający rodzaj liczenia na ścianie, „więziennego kalendarza”. Hashtag służy do oznaczania (tagowania) słów, haseł, podmiotów na portalach społecznościowych jak Instagram, Twitter, Pinterest, Facebook. # grupuje te treści, dzięki czemu łatwiej je odnaleźć w Internecie. W obecnych czasach hashtagu używają osoby prywatne, publiczne, instytucje, firmy. Symbol staje się także częścią kampanii społecznych, reklamowych, wyborczych. Codziennie jesteśmy atakowani nowymi treściami, niekoniecznie pożądanymi i sami tą treść przesyłamy.
e-Kampania stawia pytania (#?)
Czy hashtagi ułatwiają, czy utrudniają komunikację?
W Internecie jesteśmy wolni czy algorytmy zamykają nas w tzw. „bańce informacyjnej” – kręgu, w którym istnieje tylko jeden sposób myślenia?
Ile razy dziennie używamy znaku #?
Spamujemy czy tagujemy?
e-kampania dostępna w maju 2020 na www.facebook.com/Projekt-ściana
Paulina Broma (Wydział Sztuk Pięknych UMK)
Title: #numberjacks
Technique: e-campaign, graphics, photos, photo of the billboard of Galeria Rusz in Toruń, 37 Szosa Chełmińska Street (used by courtesy of artists), pdf for self-printing: poster and work card for children
The virtual e-campaign focuses on the graphic representation of the # [hashtag] character as a way of counting and calculating. Doubled # creates a pattern resembling a “prison calendar”. The hashtag is used to tag words, passwords, subjects on social networking sites like Instagram, Twitter, Pinterest, Facebook. # groups these contents so that they are easier to find on the Internet. Nowadays, hashtags are used by private persons, public persons, institutions and companies. The symbol is also becoming a part of social, advertising and election campaigns. Every day we are attacked with new content, not necessarily desired, and we also send it.
E-campaign asks questions (#?)
Do hashtags make communication easier or more difficult?
On the Internet we are free or do algorithms lock us in the so-called “information bubble” – a circle where there is only one way of thinking?
How many times a day do we use the # sign?
Do we spam or tag?
e-campaign available in May 2020 at www.facebook.com/Projekt-ściana
wróć