Iga Martin: “Rozdźwięk”Iga Martin: “Dissonance”
Iga Martin (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu)
Tytuł: Rozdźwięk
Technika: instalacja, stalowe pręty zbrojeniowe, taśma, farba akrylowa, cienkopis na kalce, dł. 4 m, szer. max 1,75 m, wys. max 2 m, 29,7 cm x 42 cm, wideo (pętla) 59”
Jaką formę powinno przyjąć pojęcie, które przez każdego jest inaczej pojmowane?
Jak przedstawić granicę jako uniwersalny znak?
Jak pokazać jej wielowymiarowość?
Nie jest istotne, jakie to granice: terytorialne, wirtualne, tożsamościowe, mentalne, prawne, nadane nam przez innych czy też takie, które sami sobie narzucamy.
Interesujące jest dla mnie pojęcie granicy jako bariery, która wyznacza obszary ochronne, obszary schronienia.
Instalacja pt.: Rozdźwięk jest sklepieniem, więźbą, ażurem, ulokowaniem w przestrzeni nieuchwytnych płaszczyzn. Czy jest jedynie złudną kryjówką-azylem, czy jej przeciwieństwem?
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
Iga Martin (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu)
Title: Dissonance
Technique: installation, steel reinforcement bars, acrylic tape, paint, thin sheet, 4 m x 1,75 m x 2 m, 29,7 cm x 42 cm, video (loop) 59”
What form should a concept that is understood differently by everyone take?
How to present the border as a universal sign?
How to show its multidimensionality?
It is not important what kind of borders are they: territorial, virtual, identity, mental, legal, given to us by others or those we impose on ourselves.
I am interested in the notion of a border as a barrier, which marks protective areas, areas of refuge.
The installation entitled Dissonance is a vault, a bond, an openwork, a location in the space of elusive planes. Is it only an illusory hiding place, a real asylum, or the opposite of it?
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
- Iga Martin, “Rozdźwięk”
wróć