Program na IV kwartał 2011

Wystawy czynne do  9.10 – Teresa Jakubowska / Stan zagrożenia – Laboratorium Sztuki 2011. Wielkie mi rzeczy! Michał Moravcik – Projekt DEBIUTY / Ania Lucid  Feminine

 

Wystawy czynne do 30.10

PERSONA 2011 / Niklaus Troxler/ Plakaty

Kuratorka: Anna Grabowska-Konwent

Wystawy pod wspólną nazwą PERSONA są organizowane w toruńskiej „Wozowni” od 2002 roku, we współpracy z Galerią Plakatu i Designu Muzeum Narodowego w Poznaniu. Prezentują wybitne osobowości światowej sztuki plakatu, których działalność wywarła duży wpływ na kształt dzisiejszego designu. Wystawa Niklausa Troxlera (ur. 1947), szwajcarskiego dizajnera i muzyka, jest kolejnym pokazem dorobku twórcy o światowej renomie. Twórczość Troxlera wyrasta z nurtu plakatu bazującego na kompozycjach typograficznych, który to styl projektowania graficznego został wypracowany w latach 50. XX wieku w Szwajcarii i tam najbardziej się rozwijał, także dzięki projektom Troxlera – w latach 70. stał się dominującym na świecie stylem graficznym, a jego wpływ trwa do dzisiaj. Wystawa organizowana jest we współpracy z MNP i Szwajcarską Fundacja dla Kultury ProHelvetia

 

Marcin Berdyszak / Poręczenie

„W swojej sztuce porusza kwestię sztucznie prowokowanych emocji. Zajmują go kulturowe stereotypy, problem unifikacji i konsumpcji właściwych kulturze globalizacji, mechaniczne wartościowanie rzeczywistości, które można by określić jako kulturową tresurę, a wreszcie standaryzacja nie tylko zachowań, ale nawet odczuć.”  (Eulalia Domanowska)

Marcin Berdyszak jest nie tylko cenionym artystą, ale także pedagogiem na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i animatorem życia artystycznego. Studiował w PWSSP w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny), od 1989 roku związany jest z macierzystą uczelnią, pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego i prowadzi pracownię działań przestrzennych na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych oraz zajęcia z warsztatów twórczości edukacyjnej na Wydziale Edukacji Artystycznej, obecnie rektor Uniwersytetu Artystycznego. Zajmuje się sztuką instalacji i obiektu. 

Niewielki pokaz w Wozowni będzie premierową prezentacją pracy Marcina Berdyszaka i jednocześnie zapowiedzią jego przyszłorocznej, dużej wystawy indywidualnej.

 

Sophia Pompéry / Nic, tylko ulotne światło / Kuratorka: Marta Smolińska

14.10 – 13.11

Sophia Pompéry, niemiecka artystka i teoretyczka sztuki, nazywa siebie „komentatorem przestrzeni”. Interesuje ją przestrzeń i jej kontekst, takie formy przekazu, które zastępują obrazowanie. W swoich prezentacjach często posługuje się minimalnymi środkami plastycznymi, dźwiękiem i komentarzem teoretycznym. W niektórych działaniach wideo performance i odczytach, bezpośrednio odnosi się do wymiarów przestrzeni i wymiaru czasu – opisuje je werbalnie mówiąc, czy śpiewając wspak. Oglądając powstające od 2007 roku wideo-rejestracje autorstwa Sophii Pompéry łatwo ulec ich wizualnemu magnetyzmowi. Niewątpliwym atutem jest ich zakorzenienie w artystycznej przeszłości. Inspiracje dawnym malarstwem widoczne są zarówno w obszarze rozwiązań formalnych, jak i podejmowanej tematyce.(…) Przenosi w świat rzeczywisty to, co w malarstwie było tylko iluzją. (Sebastian Dudzik) 

Urodzona w 1984 roku, mieszka i pracuje w Berlinie. Studiowała rzeźbę w Kunsthochschule Berlin-Weissensee, dyplom pod kierunkiem prof. Karin Sanders i prof. Eran Schaerf. Jest związana z eksperymentalną pracownią Institut fȕr Raumexperimente na Uniwersytecie Artystycznym w Berlinie. W 2005 roku otrzymała stypendium DAAD w St. Petersburgu.

 

Laboratorium Sztuki 2011. Wielkie mi rzeczy! / Kuratorka: Maria Niemyjska

Cezary Klimaszewski

14.10 – 13.11

Przedostatnia wystawa w tegorocznym cyklu Laboratorium Sztuki. Artysta pokaże obiekty będące rozwinięciem projektu „Dobra rada”, który miał premierę w Galerii Białej w Lublinie w 2010 roku. Praca odnosi się do przestrzeni osiedla Słowackiego w Lublinie, zaprojektowanego w 1961 roku przez Oskara Hansena w duchu Formy Otwartej. Klimaszewski tworzy projekt podziemnego kościoła, który będąc negatywowym odbiciem domu kultury przekształconego z czasem w kościół, zakłada integrację nowej architektonicznej struktury z historycznym tłem.

 

Dominika Krechowicz / alians znaków

14.10 – 13.11

Dominika Krechowicz studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku na Wydziale Malarstwa i Grafiki, dyplom uzyskała w pracowni prof. Kazimierza Ostrowskiego w 1988 roku. Pracuje w stopniu adiunkta w Katedrze Sztuk Wizualnych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, współtworzy Galerię Koło w Gdańsku w latach 1995-2003. 

Najnowsze obrazy Krechowicz, to jak mówi sama autorka, rodzaj notatnika malarskiego. Powstają z wyobraźni, ale odnoszą się do rzeczywistości – można rozpoznać niektóre tematy: ubranie, buty, torebkę, głowę, zwierzę, naczynie, statek, horyzont. Prace są złożone z wielu mniejszych obrazów, które wpływają na siebie tworząc wzajemne relacje, podobnie jak to wygląda w otaczającej nas rzeczywistości. W owym prostokątnym konglomeracie każdy obraz może być postrzegany z osobna lub jako „tryb” większej całości, w której zarysowują się osobliwe i frapujące ścieżki „narracji”. Nie jest to jednak oczywiście narracja oparta na anegdocie, lecz raczej opowieść stricte wizualna, w której ekspresyjna symbioza koloru i formy gra rolę pierwszoplanową, spajając dwadzieścia zindywidualizowanych pól obrazowych w spójną konstelację. (Marta Smolińska)

 

Tomasz Matusewicz / Krzysztof Mazur / Bogdan Wajberg / gdziekolwiek jesteś

4 – 27.11

Gdziekolwiek jesteś – to tytuł projektu artystycznego z udziałem trzech autorów wywodzących się z różnych środowisk twórczych i akademickich: Tomasza Matusewicza z Poznania, Krzysztofa Mazura z Torunia i Bogdana Wajberga z Łodzi. Autorzy projektu nie zamierzają nadawać mu szczególnych założeń ideowych, a podstawowym celem jest przygoda artystyczna w odpowiednio dobranym towarzystwie, gdzie dobór jest podstawowym kryterium określającym charakter projektu. Gdziekolwiek jesteś – ta niedokończona fraza nie jest pytaniem, ani stwierdzeniem, tłumaczy Krzysztof Mazur.  Otwiera raczej przestrzeń, w której można próbować określać miejsca w relacjach przestrzennych, bądź geograficznie znaczyć położenia. Otwiera też przestrzeń sytuacyjną, w którą wchodząc doświadcza się pewnego stanu lub uczestniczy w procesie. 

Projekt jest przygotowywany w oparciu o bazę organizacyjno-techniczną położoną na terenie gospodarstwa we wsi Biskupice w gminie Łubianka niedaleko Torunia. Gotowy projekt zostanie zaprezentowany podczas wystawy w Wozowni. 

Krzysztof Mazur, absolwent Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, pracuje w tejże uczelni w stopniu doktora habilitowanego, prowadzi Pracownię Rzeźby II na Kierunku Rzeźby. Przez kilkanaście lat prowadził Fundację Praktyk Artystycznych „i…”.

Tomasz Matusewicz, absolwent Wydziału Malarstwa, Grafiki i Rzeźby PWSSP (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu, pracownik naukowy Katedry Malarstwa, Rysunku i Sztuk Wizualnych na Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej.

Bogdan Wajberg, Absolwent Wydziału Malarstwa i Grafiki w PWSSP w Łodzi (obecnie Akademii Sztuk Pięknych), pracownik naukowy Wydziału Edukacji Wizualnej ASP w Łodzi w Pracowni Rzeźby. 

 

DEBIUTY / Monika Mausolf / From F. Stories

4 – 27.11

Kuratorka: Kasia Lewandowska

Kolejna wystawa w ramach projektu DEBIUTY, w którym są prezentowani i promowani młodzi twórcy, wkraczający dopiero na rynek sztuki. 

Monika Mausolf studiuje w pracowni prof. Lecha Wolskiego na WSP UMK w Toruniu. From  F. Stories  to cykl niezwykłych rysunków, które przedstawiają pozornie odrębne historie. Ale układają się one w całość,  kolorową historię, niepokojącą i zaskakującą, w której głównym wątkiem staje się  Kobieta,  Szamanka, Mistyczka, Histeryczka, Wariatka. Tytuł tego cyklu nawiązuje do życia dwóch szczególnych kobiet: Barbary Urselin – owłosionej kreatury, z głową lwa oraz błogosławionej Katarzyny Tekakwitha – Irokezki z wojowniczego plemienia Mokhawków, Indianki o twarzy pełnej głębokich blizn.

 

Izabella Retkowska / Immersje

18.11 – 11.12

Projekt jest wynikiem fascynacji technologią, która umożliwia użytkownikowi interakcję ze środowiskiem symulowanym komputerowo. Nazwa projektu bezpośrednio odwołuje się do idei immersji, zjawiska charakterystycznego dla wirtualnej rzeczywistości (jest iluzją zmysłowego zanurzenia się w wirtualnym środowisku). Izabella Retkowska podejmuje w tym projekcie próbę zobrazowania, udokumentowania przestrzennych efektów wizualnych – obrazoświatów powstałych w środowisku generowanym komputerowo: w rzeczywistości programów graficznych do tworzenia obiektów trójwymiarowych. Immersje, zdaniem artystki, są czymś w rodzaju fotografii z przestrzeni wirtualnej. Swój obecny projekt traktuje jako nowy sposób artykulacji definiowania swoich działań graficznych, szczególnie zważywszy na ich dotychczasowy charakter oraz szeroki wybór wykorzystywanych mediów – od tradycyjnej matrycy poprzez klasyczną czarno-białą fotografię aż do nowych technologii cyfrowych. 

Izabella Retkowska, absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, dyplom z grafiki w 1998 roku. W obszarze jej zainteresowań jest grafika, fotografia i animacja. Obecnie jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Pracowni Grafiki Multimedialnej w Zakładzie Grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu.

 

DEBIUTY / Magda Węgrzyn

18.11 – 11.12

Kuratorka: Kasia Lewandowska

Kolejna wystawa w ramach projektu DEBIUTY prezentuje twórczość Magdy Węgrzyn, absolwentki Zakładu Malarstwa (specjalność witraż) Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, w najbliższym roku akademickim rozpocznie studia doktoranckie. Mimo młodego wieku, ma już na swoim koncie liczne stypendia, nagrody i wyróżnienia, m.in. stypendystka programu Socrates Erasmus (pobyt na Accademii di Belle w Palermo, 2010). Specjalizuje się w malarstwie, rysunku i witrażu, realizuje instalacje, także w przestrzeni otwartej. Autorkę fascynuje temat powstania wszechświata, a także pochodzenia życia na Ziemi. W Wozowni artystka pokaże prace, w których postara się podzielić z widzem swym zafascynowaniem i entuzjazmem dotyczącym rozległego tematu, jakim jest istnienie, ujętego w ramy plastycznego języka wypowiedzi.

 

Paweł Frąckiewicz  

09.12 – 08.01.2012

Paweł Frąckiewicz w 1982 roku skończył studia we wrocławskiej PWSSP (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) w zakresie projektowania graficznego i grafiki artystycznej. Zatrudniony w 1981 roku w tejże uczelni w Pracowni Litografii prof. Andrzeja Basaja, prowadzi ją od 1999 roku samodzielnie. W 2003 roku otrzymuje tytuł profesora zwyczajnego, od 2005 jest prodziekanem Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów. Jest kuratorem Międzynarodowego Konkursu Rysunku we Wrocławiu. Był stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki w Wyższej Sztuk Pięknych w Bratysławie (1989) i Departamentu Stanu USA w Tamarind Institute w Albuquerque w Nowym Meksyku. Brał udział w ponad 150 wystawach oraz konkursach graficznych i rysunkowych w kraju i za granicą.

 

Jakub Pieleszek / obrazo-obiekty

09.12. – 08.01.2012

Jakub Pieleszek studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i ASP w Gdańsku, na Wydziale Malarstwa. Dyplom w 2006 roku w pracowni prof. Henryka Cześnika, Pracowni Intermedialnej prof. Witosława Czerwonki oraz w Pracowni Rysunku dr hab. Piotra Józefowicza.  Od 2007 roku jest asystentem w pracowni malarstwa i rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Zajmuje się malarstwem, instalacją, rzeźbą, dźwiękiem, filmem – przestrzeń różnych mediów daje mu dużą swobodę artystycznej wypowiedzi. Uczestniczył w wielu akcjach artystycznych, był członkiem grupy PRG_art, działającej Kolonii Artystów w Stoczni Gdańskiej, prezentował twórczość na wystawach indywidualnych i zbiorowych,

Najnowszy projekt artysty poświęcony jest pasji kolekcjonowania, a w jego skład wchodzą cykle obrazów i obiektów, które autor począwszy od 2005 roku nieustannie rozbudowuje. W Wozowni Pieleszek pokaże projekt inspirowany sztuką ludową, który stanowi jednocześnie dla artysty punkt wyjścia do poszukiwania związków i wzajemnych zależności pomiędzy sztuką ludową i sztuką nowoczesną. 

 

Laboratorium Sztuki 2011. Wielkie mi rzeczy! / Kuratorka: Maria Niemyjska

Marian Stępak

09.12. – 08.01.2012

Wystawa zamykająca tegoroczny cykl Laboratorium Sztuki i też najluźniej związana z tematem skali i miniaturyzacji. Artysta zaprezentuje m.in. cykl fotograficzny „Efemerydy”, będący rejestracją zaobserwowanych w przestrzeniach otwartej sytuacji z udziałem różnego rodzaju odpadów, fragmentów folii, papieru, itp. Fotografując je razem z kontekstem, w jakim się znalazły nadaje im sens, którego wcześniej nie miały i skłania do postrzegania ich w wymiarze estetycznym.

Marian Stępak jest jednym z bardziej znanych artystów środowiska toruńskiego, uczestniczącym aktywnie w życiu artystycznym Torunia. Studia ukończył na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, obecnie jest profesorem w macierzystej uczelni i kieruje Zakładem Plastyki Intermedialnej WSP. Jest twórcą powstałej w 1991 roku niezależnej galerii „Nad Wisłą”, które to miejsce jest uznawane w kraju za jedno z ważniejszych dla sztuki alternatywnej. 

 

XXIII Międzynarodowe Biennale Ekslibrisu Współczesnego, Malbork 2011

16.12 – 8.01.2012

Kuratorka: Bogumiła Omieczyńska

Dzięki współpracy z Muzeum Zamkowym w Malborku Galeria Wozownia ma okazję już po raz ósmy prezentować Międzynarodowe Biennale Ekslibrisu Współczesnego w Malborku. 

Jest to najstarsza (trwająca nieprzerwanie od 1963 roku) w Polsce i na świecie cykliczna impreza artystyczna o zasięgu światowym, prezentująca dedykowany znak książkowy, uważana przez znawców tematu także za najważniejszą i najbardziej prestiżową. Na przestrzeni 48-letniej historii malborskiego Biennale Ekslibrisu widać, jak wielkie zmiany dokonały się w tej dziedzinie sztuki graficznej. Powolny proces ewolucji ekslibrisu, idący w kierunku wyzwolenia go spod zbyt kategorycznej presji użytkowości (wklejania do książek), podniósł tę formę graficzną do rangi dzieła sztuki i spowodował, że ekslibris funkcjonuje obecnie jako samodzielna dedykacyjna miniatura graficzna. Prezentowane na XXIII Biennale ekslibrisy jak zwykle zachwycają kunsztem artystycznym, techniczną wirtuozerią, bogactwem inwencji tematycznych, szacunkiem dla tradycji, w której jest jednak miejsce dla inspiracji płynących ze współczesnej sztuki.  

Tegoroczną ekspozycję tworzy zestaw 460 prac wykonanych przez 171 artystów z 37 krajów, wyselekcjonowany przez międzynarodowe jury w lutym tego roku spośród 1451 zgłoszonych do konkursu. W gronie najwyżej ocenionych przez jury artystów jest Polak Sławomir Grabowy z Gdańska, który był również laureatem w poprzedniej edycji Biennale w 2009 roku. Do ekspozycji w Wozowni włączono nieduży pokaz ekslibrisów Wojciecha Łuczaka, którego wystawa towarzyszyła tegorocznej edycji MBEW w Malborku.

 

DEBIUTY / Adrianna Lisowska  

16.12 – 8.01.2012

Kuratorka: Kasia Lewandowska

FEMININE otwiera cykl wystaw, gdzie punktem zbieżnym będą kobiety. W różnych odsłonach, z różnymi twarzami, w różnych pozach. Wszystkie Inne i wszystkie takie Same. Zwykłe, banalne, pełne mądrości, szalone, ekstatyczne, nabrzmiałe od seksualności, hybrydalne, uciekające w cybernetyczne przestrzenie.

Adrianna Lisowska w 2004 roku ukończyła łódzką Akademię Sztuk Pięknych. Jest projektantką biżuterii, kuratorką wystaw i twórczynią warsztatów artystycznych, nauczycielką plastyki, uczestniczy w wystawach i konkursach designu i biżuterii –laureatka m.in. Nagrody Polskiego Jubilera, w 2001 2004 roku zdobyła Grand Prix Elek-tronos podczas gdańskich targów Amberif.

 

EDUKACJA / Spotkania autorskie/ Wykłady/ Inne imprezy

 

Andrzej Turowski/wykład/ Nokturny Władysława Strzemińskiego

18.10.(wtorek) godz. 17

Spojrzenie w słońce w paradoksalnej twórczości Strzemińskiego było, jak u Turnera, pragnieniem dotarcia do absolutu widzenia za cenę wykroczenia poza widzialność w oślepieniu oka światłem. W tym też sensie Strzemiński okazywał się ostatnim spadkobiercą platońskiego heliocentryzmu a zarazem modernizmu, który niewidzialną ideę wiązał z najwyższą władzą świadomości. Oka konceptualnego spoglądającego we własne olśnienie. Jednakże właśnie tutaj rysowało się w twórczości Strzemińskiego zasadnicze pęknięcie, nie pozwalające mu kontynuować słonecznego widowiska. Bo trzeba podkreślić, że ideę powidoków artysta dopowiedział nie w płótnach solarystycznych, lecz mrocznym cyklu fotomontaży Moim przyjaciołom Żydom. Były to powracające przy otwartych oczach klisze pamięci, widziane bezpośrednio, bo wywiedzione z własnych rysunków wojennych i fotograficznych dokumentów Zagłady. Były to dramatyczne nokturny malarza słońca. Oślepienie, które obróciło się w mroczną ciemność nocy. Nokturny modernisty.

Andrzej Turowski, krytyk artystyczny i historyk sztuki, emerytowany profesor historii sztuki współczesnej na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon we Francji. Założyciel Centre de Recherche Comparative sur les Avant-gardes. Do 1983 roku wykładał historię sztuki nowoczesnej w Instytucie Historii Sztuki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Doktor honoris causa Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Wielokrotnie nagradzany za prace naukowe. Jako krytyk artystyczny współpracował przez dekadę lat 70. z Galerią Foksal w Warszawie. Jego zainteresowania badawcze skupiają się przede wszystkim na historii i ideologii awangardy w Europie Centralnej, w Rosji i we Francji w XX i XXI wieku. Prowadził również badania nad współczesną architekturą. Istotna w jego publikacjach jest problematyka metodologiczna. Jest autorem kilkuset rozpraw naukowych i artykułów krytycznych opublikowanych w wielu językach oraz dziesięciu książek (między innymi: „Konstruktywizm polski” 1981;  „Existe-t-il un art de l’Europe de l’Est ?”, 1986; „Budowniczowie Świata”, 2000; „Malewicz w Warszawie”, 2002). Współpracował przy organizacji wielkich międzynarodowych wystaw sztuki awangardowej między innymi „Présences polonaises” w Centre Pompidou w Paryżu w 1983 roku, „Europa dei razionalisti” w Como w 1989 roku oraz „Europa, Europa” w Bonn, w 1994 roku. Był kuratorem kilkudziesięciu wystaw a wśród nich „Fin des temps ! L’histoire n’est plus” w Tulonie (2004), „Supremus” Malewicza, w Muzeum Narodowym w Warszawie (2005),  „Maranatha” Kujawskiego, w Muzeum Narodowym w Poznaniu i w Zachęcie w Warszawie (2006), „Awake and Dream” i „Particolare” w Wenecji w Palazzo Dona (2009, 2011) oraz „Powtórki z teorii widzenia” w Zamku Ujazdowskim w Warszawie (2010). Wykładał również jako profesor wizytujący w Polsce, między innymi na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza i Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w roku akademickim 2009-2010 na Uniwersytecie Warszawskim. Od 1984 roku mieszka i pracuje w Paryżu.

 

 

ARCHITEKTURA W WOZOWNI / autorka projektu: Teresa Dudzińska

Lidia Klein / wykład / Zwierzęca architektura

24.10 (poniedziałek), godz.17.00

Współcześni architekci niezwykle często sięgają do świata zwierząt znajdując w nich inspiracje dla swoich projektów. Budynki przybierają kształty zwierząt, naśladują ich funkcje, a nawet są hodowane w przestrzeni komputera. Lidia Klein zanalizuje projekty takich architektów, jak: Santiago Calatrava, Norman Foster, Greg Lynn, Lars Spuybroeck.

Lidia Klein (ur. 1983), historyczka sztuki, doktorantka w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie przygotowuje pracę poświęconą metaforom biologicznym we współczesnej architekturze. Stypendystka Fundacji Fulbrighta (Junior Visiting Researcher na Duke University 2010/11). W 2010 roku kuratorka wystawy Re.architektura (Galeria SPOT w Poznaniu, Łódź Design Festival), poświęconej różnym rozumieniom pojęcia ekologii w architekturze współczesnej.

 

ARCHITEKTURA W WOZOWNI / autorka projektu: Teresa Dudzińska

Jacek Krenz / wykład / Ideogramy architektury. Między znakiem a znaczeniem

19.12 (poniedziałek), godz.17.00

Tytuł wykładu, to także tytuł najnowszej książki prof. Jacka Krenza, którą autor przy tej okazji zamierza zaprezentować. Celem publikacji było ukazanie, w jaki sposób koncepcje architektoniczne mogą być wyrażane i komunikowane za pomocą znaków graficznych – ideogramów. Ideogram to syntetyczny zapis graficzny łączący w sposób najbardziej podstawową koncepcję kształtu oraz idei – wyraża myśl przewodnią dzieła. Wiedza na ten temat jest niezwykle pomocna w procesie projektowania architektury, ma też zasadniczy wpływ na postrzeganie formy architektonicznej przez jej użytkownika.

Prof. Jacek Krenz, architekt, pracownik naukowy na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, wykłada też architekturę na Universidade da Beira Interior w Covilha w Portugalii. Prowadzi badania na temat warstwy znaczeniowej współczesnej architektury. Autor wielu projektów architektury użyteczności publicznej, domów mieszkalnych, terenów zieleni i małej architektury.

 

Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży – po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym

(kontakt: Maria Niemyjska, Kazimierz Napiórkowski)

 

wróć